Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zálet Ventuse 2CX v Bořitově

6. 7. 2021

Začátkem června byl Liborův celokompozitový Ventus 2CX s rozpětím 6m připraven k záletu.

6m je opravdu úctyhodné rozpětí a ve vzduchu je to majestát, ale s váhou 11kg patří spíše k lehčím termickým strojům.
Po složení a prvotní důkladné kontrole funkčnosti Ventuse nezbylo Liborovi nic jiného, než sám sebe přesvědčit a vzít za ty kniply. Koneckonců vlekaře měl lety osvědčeného a spolehlivého....wink, tak jsme zapřáhli lano a po chvilce na uklidnění třesoucích se rukou jsem přidal plyn a už nebyla možnost vrátit to zpátky. Obavy z prvního letu však byly zbytečné, vlek probíhal naprosto bez problémů a během chvilky byl Ventus nahoře. Pak nastalo nějaké to trimování, ale celkem nic zásadního, výchylky kormidel na křídle se zdají být malé, Ventus trochu líně reaguje na povely. Klouzák je skvělý.
Blíží se první přistání s velkým neodzkoušeným érem na nedomovském letišti. Libor je zvyklý na své historiky, kde má přistání zmáknuté, ale Ventus je přeci jen něco trochu jiného. Klapky i brzdy dává na plno, Ventus si pořád letí, jen zpomalí, už je jasné, že přistání bude delší, ale vše je pod kontrolou, jen pomocník Tonda se trochu projde.

Poté jsme se věnovali Pepovi, který s vlekáním začíná se svým ASK-21 s rozpětím 3m. Pepa je ze svých akrobatů zkušeným pilotem, proto mu větroňaření nedělá větších problémů. 

Po chvilce odpočinku jsme dali s Liborem a jeho Ventusem ještě jeden let a po něm společně vyhodnotili, že bude potřeba provést nějaké úpravy v ovládání kormidel na křídle.

Všechna éra jsem odváželi z letiště celá a to je ideální stav!
 

ZDE jsou fotky ze záletu Ventuse.

Radek

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář